FAPOR U SLICI I REČI

Petak, 1. novembar
U okviru takmičarskog programa izvedena je predstava „Sa prevodom za odrasle“ DIS teatra iz Banja Luke. Predstava je nastala po tekstu Ognjena Bogdanovića u režiji Milana Bogdanovića.-
Subota, 2. novembar
Leskovačka publika videla je dve predstave u takmičarskom programu. Teatar Resava iz Despotovca izveo je komad „Protuve piju čaj“ po tekstu Dragoslava Mihailovića u režiji  Milana Veljkovića.
Teatar Gimnazijalac iz Lebana, ranije nagrađivan na FAPOR-u, izveo je predstavu „Mrtvo more za početnike“. Ovaj komad nastao je po tekstu Radoja Domanovića i Jasminke Petrović, a režiju potpisuje Dušan Blagojević.
 

 

Nedelja, 3. novembar
Čuveni komad „Karolina Nojber“ Nebojše Romčevića izveo je „Castellum“ iz Kostolca. Predstavu je režirao Fuad Tabučić. 
U okviru pratećeg programa festivala 2. i 3. novembra održane su radionice „ImprovizaNcija“ koje je vodila glumica, producent i osnivač Putujućeg „Teatra Vihor“ Nevena Vukes.
Workshop „ImprovizaNcija“ nastao je u cilju razmene iskustva dve dramske sekcije iz različitih sredina i sprovođen je proteklih šest meseci u Beogradu, pod mentorstvom mlade i popularne glumice i Mateje Popovića, glumca, pisca, reditelja i osnivača dečijeg „Čiča Mičinog pozorišta“. Dvadesetak polaznika, mahom srednjoškolaca, iz Beograda i Leskovca, imala su priliku na radionicama u okviru FAPOR-a da se poigraju s vežbama improvizacije, koje im je zadavala moderator Nevena Vukes i da kroz proces rada otkriju svoje glumačke mogućnosti i širinu igre koju gluma nudi.
Ponedeljak, 4. novembar
BAG teatar iz Boljevaca izveo je predstavu „Kovači“ po tekstu Miloša Nikolića u režiji Bore Nenića.
Utorak, 5. novembar
„Trnje i lovorike Olge Ilić“ naslov je dokumentarnog filma rediteljke Jelene Stojanović koji je prikazan u okviru pratećeg programa. Reč je o biografiji najveće balkanske putujuće glumice, rođene u Solunu, koja je karijeru otpočela i završila u Nišu kao prvakinja drame i reditelj u pozorištu „Sinđelić“. Nastupala je u prvoj polovini 20. veka u Beogradu, u Narodnom pozorištu, zatim u Novom Sadu, Splitu, Osjeku, Skoplju, Varždinu, Šapcu i Leskovcu. Olga Ilić je bila i operska pevačica, pevala je i šansone i sevdalinke, snimila je više od 25 gramofonskih ploča, odigrala preko sto uloga, režirala više od 15 predstava. Jedna je od začetnika modernog srpskog teatra. Prva je glumica na Balkanu koja je 1910. tumačila ulogu Hamleta, nakon čuvene Sare Bernar. Odlikovana je ordenom Svetog Save V stepena. Nakon projekcije sa publikom su razgovarali rediteljka Stojanović i producent Velimir Stojanović. Razgovor je vodio Dejan Dabić, filmski kritičar i urednik filmskog programa u Niškom kulturnom centru.
Kabare „Brak u stvari ljubav“ u kome igraju Kristina Savić i Vladan Savić, solistkinja hora i prvak drame Pozorišta na Terazijama, izveden je revijalno u pratećem programu festivala. Predstava je već godinama na repertoaru Teatra Kult Ustanove kulture „Vuk Karadžić“ u Beogradu. Bavi se emotivnim uzletima i padovima jednog bračnog para i, kako kažu akteri, predstavlja odu ljubavi u lakom dijalogu prožetom finim humorom, uz sjajne muzičke numere. Vladan potpisuje i tekst, režiju i scenario, a Kristina i izbor muzike. Supružnici na sceni i u privatnom životu, Kristina i Vladan Savić, pevaju, plešu i glume i svuda nailaze na sjajne reakcije publike. Tako je bilo i u Leskovcu. „Ovo je 140. izvođenje kabarea, obišli smo celu Srbiju, gostovali u inostranstvu, ali ovo gostovanje u mom rodnom Leskovcu ima poseban značaj zbog susreta sa dragim ljudima“, kaže Vladan  i dodaje da ovom predstavom žele da pošalju poruku, pre svega mladim ljudima, da ne odustaju kad naiđu na prepreku, da se ne rastaju, da ostanu u braku, jer brak je tim, prirodna i lepa zajednica dvoje ljudi.